dilluns, de desembre 05, 2005

Cuidar el client

Llegeixo a HoyDigit@al l'article en que s'explica el bé que ha anat la XVIa edició del Festival de Cáceres, cel·lebrat a l'Hotel Arts de Barcelona.
Les primeres catorze edicions d'aquesta mostra gastronòmica s'han cel·lebrat, com és lògic, a la capital extremenya; la de l'any passat va viatjar a Madrid, per promoure el turisme i el coneixement dels productes autòctons; i la d'enguany ens ha vingut a visitar por ser [Catalunya] la segunda región en la aportación de turistas a Extremadura". D'això se'n diu cuidar el client.
A altres llocs, en canvi, de cuidar el client en tenen un altre concepte. Hi ha llocs on diuen que per a que et comprin els teus productes no has de badar boca. Especialment, en matèria política: és molt desaconsellable manifestar-te públicament en determinat sentit, ja que podria fer caure les vendes. Tampoc no és assenyat ser aficionat al futbol, especialment d'equips gaire competitius, ni de l'hoquei sobre patins, una disciplina que a Espanya aixeca molta controvèrsia. Finalment, és molt important que les adquisicions d'altres empreses, foranes o del mateix país, es facin amb gran discreció i procurant que les decisions les prenguin sempre els de fora.
És evident que aquesta modalitat de màrketing no ha arrivat encara a Extremadura, on gent com el senyor Rodríguez Ibarra defensa constantment les seves empreses donant un clar exemple de llibertat d'expressió sense límits.
Salut i sort, Ivan.