divendres, de juliol 07, 2006

On t'haguessis quedat a viure?

L'Antoni Basses ha muntat una tertúlia amb el director d'Altaïr i altres viatgers reconeguts (dels que no he retingut el nom) als quals ha demanat on s'haguessin quedat a viure dels llocs que han visitat. Les seves respostes han inclós:
  • Moçambic, per l'especial amabilitat de la seva gent.
  • Per l'equilibri entre nivell de vida raonable i unes mínimes infraestructures, especialment sanitàries: Thailandia o Laos (però no el cor de la jungla). No Vietnam, perquè allà les coses estan canviant molt ràpidament i el ritme de vida és frenètic.
  • Un que diu que li agrada conviure amb tribus: Etiòpia.
Comenten també que un país al qual molts turistes comenten que anirien a viure molt de gust és Costa Rica. En canvi, la Índia coincideixen tots que és dura i que és un país que desgasta.
Tots tres plantegen aquesta mudança com un canvi total de vida. Busquen tranquilitat. Tranquilitat pagada, crec jo, amb els diners guanyats i els beneficis d'aquesta societat tant poc agradable en la que vivim.
Jo en canvi sóc de ciutat i de moviment. D'entre els llocs on els oients han suggerit, em quedo amb l'Illa de Man o Austràlia, però no amb Mongòlia, ni amb Sri Lanka, llocs que per un viatge m'encantaria conèixer. Dels que jo he visitat, no em faria res viure a Buenos Aires, San Francisco, Brusel·les o Berlin. O a Florència, tot i que no hi ha metro.
Salut i sort, Ivan.