dimecres, de gener 17, 2007

Do Whatever Turns You On

Havia llegit maravelles del darrer treball d'Aberfeldy, un disc que no només no m'ha decebut sinó que m'ha entusiasmat.

Aberfeldy - Do Whatever Turns You On

A què sonen? A mi em recorden els Prefab Sprout i The Cars. Dels primers hereten l'estil pop i la capacitat d'escriure cançons atemporals. Dels segons, treient la veu de Rick Ocasey i força guitarres, hereten el ritme i l'aire desenfadat. Són de la terra dels Deacon Blue, o sigui que ja sabeu què van mamar de petits.

Fabriquen un pop alegre, fresc i divertit, fet per a entretenir i sense gens de complicacions. Veu solista masculina i cors femenins, preponderancia de guitarres suaus i teclats en un repertori que tant es pot ballar com cantar. Un concert d'aquesta gent deu de ser una festa grossa.

De la dotzena de cançons que formen el CD en puc destacar ¡sis! que és una xifra per la que pagarien molts grups considerats punters, i per la que acostumem a pagar més d'un disc. Apunteu: Hypnotised, Up Tight, Poetry, Need To Know, Let Down i Turn Me Towards The Light, sent aquesta darrera la única balada. A més, el tema que li dóna nom al disc i Someone Like You, la que obre l'àlbum, són també molt bones i a qualsevol altre disc destacarien. Això en fa vuit de dotze. Us he dit que el disc m'ha encantat?

Què té Escòcia per a parir tantes bandes i tant bones? Dire Straits, Texas, Teenage Fanclub ... i els Aberfeldy, que prenen el seu nom d'un poblet escocès.

El 2007 comença a donar-nos algun àlbum interessant. Em posaré de seguida que pugui.

Salut i sort,
Ivan.

Aberfeldy
Do Whatever Turns You On
Sanctuary, 2006.