dilluns, d’octubre 17, 2005

Doble mesura

Escolto Puigcercós a Catalunya Ràdio i li sento dir una cosa ben certa. Refereixo aproximadament el que ell ha dit:
A Salamanca fan una manifestació on es fan crits i es porten pancartes que poc menys que suggereixen matar el Carod Rovira i la gent d’ERC; ERC ho porta a la justícia i un jutge de Salamanca (és allà on s’ha de presentar l’escrit a jutjats) diu que això és una posició política. Què hagués passat si la manifestació hagués estat a qualsevol poble del País Basc i haguessin demanat, no ja matar, sinó emprenyar algú del PP?
I ara comento jo: Si només fos en el cas de declaracions polítiques, mira. Recordo que fa uns quatre anys, un noi que treballava amb mi, Jordi, em va explicar que va anar a una festa alternativa a les Cotxeres de Sants. La festa va acabar sobtadament quan va haver una explosió a la porta, deguda a que algú va desar-hi voluntàriament una bombona de camping-gas preparada per a esclatar. Es veu que la Policia va aconseguir enxampar els qui van fer això, però que el processament va ser per un acte de vandalisme. A Euzkadi, en canvi, no hi ha bretolades; només hi ha terrorisme. El fet que s’apliqui aquesta doble mesura per a jutjar la gent, depenen de qui i a qui es fan les coses és gravíssim. Però el que és més preocupant i escandalós, és que a Espanya ni s’adonen que estan aplicant dos criteris completament oposats. Què potser unes vides són més valuoses que d’altres? Insisteixo: si això ho veig jo, ho pot veure qualsevol. Si els que estan millor preparats juridicament i políticament i escriuen habitualment als diaris no parlen d’això, és que no ho volen fer. Jo em considero també espanyol, però de vegades em demano molt seriosament si ser espanyol surt a compte. Salut i sort, Ivan.