dissabte, de febrer 10, 2007

Here and Now

America és sense cap mena de dubte la més americana de les bandes angleses. De fet, fins fa quatre dies jo em pensava que eren de Wisconsin o per allà el costat. És un trio que la major part d'àlbums que han fet em semblen cursis i prescindibles. Però també han escrit un grapat de cançons maravelloses i immortals. Després d'haver publicat en els darrers 20 anys un munt de recopilatoris, concerts i la inevitable capsa per a col·leccionistes, i només publicar novetats en llençaments limitats i petites discogràfiques, s'han decidit a tornar a enregistrar material nou a lo grande.

America - Here and Now

Es tracta d'un doble CD amb 12 cançons noves i 12 clàssics interpretat a un concert ofert l'octubre del 2005. I el nivell és impressionant. D'entre el material nou puc mencionar almenys cinc cançons que paguen pel preu del disc: One Chance, Chasing The Rainbow, Love and Leaving, Indian Summer i Ride On. Responen al patró clàssic del seu estiil, que no és altre que el de Neil Young i Crosby, Stills and Nash, però actualitzat gràcies a la participació d'admiradors com Ryan Adams i James Iha (ex-Smashing Pumpkins) a la producció.

La dotzena enregistrada en directe és tant bona com es pot esperar de l'adjectiu clàssic. Descobrireu de qui era aquella cançó que tant us sonava i tant us agradava. Fins que jo no em vaig comprar (de rebaixes, gentilesa de El País) el seu primer àlbum estava convençut que A Horse With No Name era de Neil, i que I Need You era de CSN. També reconeixereu altres joies com Sister Golden Hair i Daisy Jane.

I tot això embolicat en una de les portades més suggerents que recordo haver vist en els darrers temps i que em porta directament a imaginar-me films de Wim Wenders i contes de García Marquez.

Marxen els Jayhawks, els Teenage Fanclub sembla que segueixen i America fa una visita des del passat. El country-rock de tota la vida continua tenint adeptes, per més que la moda del moment siguin Big & Rich i altres alborotadors.

Salut i sort,
Ivan.

America
Here and Now
Sony BMG, 2007