dilluns, d’abril 30, 2007

Amplada europea

Llegeixo a El País que Fomento prepara l'adaptació de la xarxa ferroviaria a l'amplada internacional. La notícia no pot ser millor.

Qualsevol persona que hagi considerat mai algun problema de logística entén perfectament la importància i el valor econòmic de poder moure mercaderies de manera fàcil, barata i ràpida. Els holandesos, comerciants per vocació i necessitat, han plantat vuit (si, vuit) línies ferroviàries de mercaderies entre el Port de Rotterdam i Dusseldorf. Rotterdam ja pot ser el port més gran d'Europa, que si els contenidors que hi arriben allí no es desplacen fins on els esperen els seus destinataris, el port perd competitivitat.

Un govern està per a moltes coses, però la principal és cuidar que al seu país es donin les condicions per a que la seva gent pugui ser feliç. I les seves empreses, competitives i punteres a nivell mundial. (Sense exagerar: estem a un món globalitzat.). Igual que ningú no construeix una escola pels seus fills, una empresa no pot desenvolupar ella mateixa la xarxa de carreteres o de vies de tren que necessita un territori. Això només ho pot fer, directament o indirecta, l'administració pública.

En canvi, hi ha altres moltes coses que la iniciativa privada si que pot fer millor que els organismes públics. Si jo demano avui hora per l'uróleg espero visitar-lo la setmana vinent com a molt tard, mentre que si acudeixo a un ambulatori de la Comunidad de Madrid, es veu que puc estar esperant alguns mesos.

Per tant, ja va bé que d'una vegada el Govern posi les piles per a fer girar les rodes que toquen.

Salut i sort,